Cursussen

CursussenLeifruitcursus

Eind november 2023 is de cursus leifruit van start gegaan. De cursus is verdeeld in 4 bijeenkomsten, elke bijeenkomst in een ander seizoen. Zo leren deelnemers in de praktijk wat er in elk seizoen bij leifruit komt kijken. Zowel beginners als gevorderden kunnen deelnemen aan deze informatieve cursus. In de cursus krijgen deelnemers informatie over de vergeten snoeikunst van het leifruit, de verschillende snoei- en leitechnieken, leivormen, fruitrassen etc. De afsluiting vindt plaats in juni waarin alle zomeractiviteiten centraal staan. Onze museumtuin bevat 174 verschillende fruitboom rassen. Ook zijn er verschillende opvallende leivormen te bewonderen. Tijdens de cursus wordt in de praktijk geoefend met de verschillende leivormen.

De bijeenkomsten zijn op zaterdagen vanaf 14.00 uur en duren ongeveer 2 uur. De kosten voor deelname zijn € 100,- per persoon. Dit is inclusief een mooi naslagwerkje en consumpties. Aan het eind van 2024 zal er een nieuwe leifruitcursus georganiseerd worden. Voor meer informatie en aanmelding kunt u contact opnemen met het ZeeuwFruitMuseum via mail: info@ZeeuwsFruitMuseum.nl of telefonisch via: 0113-344904.

Vragen?

Kom je er niet uit of heb je vragen? Neem dan contact met ons op via de contact pagina!